TÁJÉKOZTATÓ
az álláshely nyilvántartás rendszeréről
A kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (a továbbiakban. Kit.) új, álláshely alapú létszámgazdálkodást vezetett be. Kialakításra került az álláshely nyilvántartás informatikai rendszere, az Álláshely Nyilvántartó Rendszer (ÁNYR).
A Kit. rendelkezései szerint a kormányzati személyügyi igazgatási szerv feladata az ÁNYR működtetése. Ennek keretében:
- kezeli a központosított álláshely-állományt,
- vezeti a kormányzati igazgatási szervek alaplétszámába tartozó álláshelyek nyilvántartását,
- gondoskodik a kormányzati igazgatási szerv alaplétszámának felülvizsgálatáról,
- fogadja és feldolgozza a kormányzati igazgatási szervek alaplétszámával és az álláshellyel kapcsolatos javaslatokat,
- előkészíti a Kormány számára a kormányzati igazgatási szervek alaplétszámával, a központosított álláshelyállománnyal és az álláshellyel kapcsolatos döntéseket és gondoskodik a döntések végrehajtásáról
- ellenőrzi a Kormánynak a kormányzati igazgatási szervek alaplétszámával, a központosított álláshelyállománnyal és az álláshellyel kapcsolatos döntéseinek végrehajtását.
A kormányzati igazgatási szervek álláshelyei vonatkozásában a kormányzati személyügyi igazgatási szerv nyilvántartja:
- a kormányzati igazgatási szerv álláshelyek számát,
- az álláshelyeknek a Kit. szerinti besorolási kategóriák szerinti megoszlását,
- a betöltetlen álláshelyekre vonatkozó adatokat,
- álláshely átcsoportosítása esetén annak időpontját és az átcsoportosítással érintett kormányzati igazgatási szervek alapadatait.
Kormányzati személyügyi igazgatási szervként a Miniszterelnöki Kormányiroda feladata az ÁNYR működtetése.
A jelen Tájékoztató célja az ÁNYR eléréséhez, használatához szükséges információk, dokumentumok biztosítása.
Az ÁNYR használatához a munkáltató döntése alapján felhasználói jogosultsággal rendelkezők a rendszer megismerése érdekében tesztrendszert érhetnek el az alábbi linken:
Az ÁNYR használatát Felhasználói Kézikönyv segíti, melyet a rendszerbe belépéskor, illetve ezen a honlapon is elérhet.
Az ÁNYR használatával kapcsolatos módszertani és igazgatási kérdések tekintetében forduljon a kormányzati személyügyi igazgatási szervhez az alábbi elérhetőségeken:
e-mail: anyr@kormanyiroda.gov.hu
Az esetleges informatikai tárgyú problémákkal, észrevételekkel kapcsolatban az IdomSoft Zrt. munkatársai az alábbi elérhetőségeken állnak rendelkezésére:
IdomSoft Zrt. technikai HelpDesk
munkanapokon: 8-20 óráig
Telefonszám: 06-1-550-1890
E-mail cím: helpdesk@idomsoft.hu
Az éles rendszer elérhetőségéről soron kívül tájékoztatjuk a felhasználókat!
Budapest, 2019. március 4.
Dokumentumok:
ÁNYR felhasználói kézikönyv v 1.1
ÁNYR felhasználói kézikönyv v 1.2
ÁNYR Módszertani Útmutató a rendszerbe ősfeltöltéssel bekerült hibás adatok javításáról