ÁNYR

TÁJÉKOZTATÓ

az álláshely nyilvántartás rendszeréről

A kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (a továbbiakban. Kit.) új, álláshely alapú létszámgazdálkodást vezetett be. Kialakításra került az álláshely nyilvántartás informatikai rendszere, az Álláshely Nyilvántartó Rendszer (ÁNYR).

A Kit. rendelkezései szerint a kormányzati személyügyi igazgatási szerv feladata az ÁNYR működtetése. Ennek keretében:

  • kezeli a központosított álláshely-állományt,
  • vezeti a kormányzati igazgatási szervek alaplétszámába tartozó álláshelyek nyilvántartását,
  • gondoskodik a kormányzati igazgatási szerv alaplétszámának felülvizsgálatáról,
  • fogadja és feldolgozza a kormányzati igazgatási szervek alaplétszámával és az álláshellyel kapcsolatos javaslatokat,
  • előkészíti a Kormány számára a kormányzati igazgatási szervek alaplétszámával, a központosított álláshelyállománnyal és az álláshellyel kapcsolatos döntéseket és gondoskodik a döntések végrehajtásáról
  • ellenőrzi a Kormánynak a kormányzati igazgatási szervek alaplétszámával, a központosított álláshelyállománnyal és az álláshellyel kapcsolatos döntéseinek végrehajtását.

A kormányzati igazgatási szervek álláshelyei vonatkozásában a kormányzati személyügyi igazgatási szerv nyilvántartja:

  • a kormányzati igazgatási szerv álláshelyek számát,
  • az álláshelyeknek a Kit. szerinti besorolási kategóriák szerinti megoszlását,
  • a betöltetlen álláshelyekre vonatkozó adatokat,
  • álláshely átcsoportosítása esetén annak időpontját és az átcsoportosítással érintett kormányzati igazgatási szervek alapadatait.

Kormányzati személyügyi igazgatási szervként a Miniszterelnöki Kormányiroda feladata az ÁNYR működtetése.

A jelen Tájékoztató célja az ÁNYR eléréséhez, használatához szükséges információk, dokumentumok biztosítása.

Az ÁNYR használatához a munkáltató döntése alapján felhasználói jogosultsággal rendelkezők a rendszer megismerése érdekében tesztrendszert érhetnek el az alábbi linken:

https://anyr.gov.hu

Az ÁNYR használatát Felhasználói Kézikönyv segíti, melyet a rendszerbe belépéskor, illetve ezen a honlapon is elérhet.

Az ÁNYR használatával kapcsolatos módszertani és igazgatási kérdések tekintetében forduljon a kormányzati személyügyi igazgatási szervhez az alábbi elérhetőségeken:

e-mail: anyr@kormanyiroda.gov.hu

Az esetleges informatikai tárgyú problémákkal, észrevételekkel kapcsolatban az IdomSoft Zrt. munkatársai az alábbi elérhetőségeken állnak rendelkezésére:

IdomSoft Zrt. technikai HelpDesk

munkanapokon: 8-20 óráig

Telefonszám: 06-1-550-1890

E-mail cím: helpdesk@idomsoft.hu

Az éles rendszer elérhetőségéről soron kívül tájékoztatjuk a felhasználókat!

Budapest, 2019. március 4.

 

Dokumentumok:

ÁNYR igazgatási tájékoztató

ÁNYR felhasználói kézikönyv  v 1.1

ÁNYR működése

ÁNYR Módszertani Útmutató a rendszerbe ősfeltöltéssel bekerült hibás adatok javításáról

MÁK tájékoztató

GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések)